Rachunkowość i zarządzanie finansowe w spółdzielniach i wspólnotach mieszkaniowych
W związku z epidemią COVID-19 zajęcia dydaktyczne na studiach podyplomowych będą realizowane w trybie nauki zdalnej z możliwością zmiany tej decyzji w zależności od sytuacji epidemicznej i wynikających z niej przepisów nadrzędnych.
Kierownik studiów
Dr Sławomir Jędrzejewski
Sekretariat studiów
Marta Jasińska
Łódź, ul. J. Matejki 22/26, p. 114
tel. 42 635 62 57
e-mail: marta.jasinska@uni.lodz.pl
Adresaci studiów
Osoby posiadające wykształcenie wyższe zarówno pierwszego (licencjat, inżynier), jak i drugiego stopnia (tytuł zawodowy magistra lub równorzędny np. lekarz) przede wszystkim do księgowych i głównych księgowych spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, członków zarządów i rad nadzorczych spółdzielni mieszkaniowych, zarządów wspólnot mieszkaniowych, oraz pracowników i właścicieli biur rachunkowych.
Cel studiów
Przekazanie wiedzy z zakresu:
- Zarządzania spółdzielniami i wspólnotami mieszkaniowymi
- Uwarunkowań prawnych funkcjonowania spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych
- Obowiązków podatkowych spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych
- Zasad prowadzenia pozaksięgowej ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek uiszczanych na pokrycie kosztów zarządu, rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej we wspólnotach mieszkaniowych
- Zasad rozliczania kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek uiszczanych na pokrycie kosztów zarządu, rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej we wspólnotach mieszkaniowych w księgach rachunkowych
- Zasad rozliczeń z członkami wspólnoty mieszkaniowej metodą kasową i memoriałową
- Zasad prowadzenia ksiąg rachunkowych spółdzielni mieszkaniowych
- Zasad sporządzania sprawozdań finansowych spółdzielni mieszkaniowych i ich prezentacja na Walnym Zgromadzeniu
- Zasad sporządzania sprawozdań rocznych wspólnot mieszkaniowych i ich prezentacja na Walnym Zgromadzeniu
Program studiów
- Podstawy prawne funkcjonowania spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych (z elementami prawa cywilnego)
- Wprowadzenie do rachunkowości
- Ewidencja księgowa i pozaksięgowa spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych
- Sprawozdawczość spółdzielni mieszkaniowych
- Podatkowe aspekty funkcjonowania spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych
- Finansowe aspekty funkcjonowanie spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych
- Analiza sytuacji finansowej i niefinansowej
Po ukończeniu studiów słuchacze otrzymują świadectwo ukończenia podyplomowych studiów Uniwersytetu Łódzkiego (z godłem państwowym). Łącznie 175 godzin zajęć dydaktycznych
Organizacja zajęć
Studia trwają 2 semestry i rozpoczynają się w semestrze zimowym (w październiku). Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie.
Koszt uczestnictwa
3,400 zł. płatne w dwóch ratach, przed rozpoczęciem każdego semestru. Pierwsza rata płatna po zakwalifikowaniu na studia.
Wymagane dokumenty:
Szanowni Państwo, w związku z brakiem możliwości osobistego złożenia dokumentów na studia podyplomowe w budynku Wydziału Zarządzania wynikającego z sytuacji epidemicznej w kraju, prosimy o ich przesłanie tradycyjną pocztą listem poleconym na dane sekretariatu odpowiedzialnego za obsługę danego kierunku.
Dodatkowo do pobrania
Rachunkowość i zarządzanie finansowe w spółdzielniach i wspólnotach mieszkaniowych
W związku z epidemią COVID-19 zajęcia dydaktyczne na studiach podyplomowych będą realizowane w trybie nauki zdalnej z możliwością zmiany tej decyzji w zależności od sytuacji epidemicznej i wynikających z niej przepisów nadrzędnych.
Kierownik studiów
Dr Sławomir Jędrzejewski
Sekretariat studiów
Marta Jasińska
Łódź, ul. J. Matejki 22/26, p. 114
tel. 42 635 62 57
e-mail: marta.jasinska@uni.lodz.pl
Adresaci studiów
Osoby posiadające wykształcenie wyższe zarówno pierwszego (licencjat, inżynier), jak i drugiego stopnia (tytuł zawodowy magistra lub równorzędny np. lekarz) przede wszystkim do księgowych i głównych księgowych spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, członków zarządów i rad nadzorczych spółdzielni mieszkaniowych, zarządów wspólnot mieszkaniowych, oraz pracowników i właścicieli biur rachunkowych.
Cel studiów
Przekazanie wiedzy z zakresu:
- Zarządzania spółdzielniami i wspólnotami mieszkaniowymi
- Uwarunkowań prawnych funkcjonowania spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych
- Obowiązków podatkowych spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych
- Zasad prowadzenia pozaksięgowej ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek uiszczanych na pokrycie kosztów zarządu, rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej we wspólnotach mieszkaniowych
- Zasad rozliczania kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek uiszczanych na pokrycie kosztów zarządu, rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej we wspólnotach mieszkaniowych w księgach rachunkowych
- Zasad rozliczeń z członkami wspólnoty mieszkaniowej metodą kasową i memoriałową
- Zasad prowadzenia ksiąg rachunkowych spółdzielni mieszkaniowych
- Zasad sporządzania sprawozdań finansowych spółdzielni mieszkaniowych i ich prezentacja na Walnym Zgromadzeniu
- Zasad sporządzania sprawozdań rocznych wspólnot mieszkaniowych i ich prezentacja na Walnym Zgromadzeniu
Program studiów
- Podstawy prawne funkcjonowania spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych (z elementami prawa cywilnego)
- Wprowadzenie do rachunkowości
- Ewidencja księgowa i pozaksięgowa spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych
- Sprawozdawczość spółdzielni mieszkaniowych
- Podatkowe aspekty funkcjonowania spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych
- Finansowe aspekty funkcjonowanie spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych
- Analiza sytuacji finansowej i niefinansowej
Po ukończeniu studiów słuchacze otrzymują świadectwo ukończenia podyplomowych studiów Uniwersytetu Łódzkiego (z godłem państwowym). Łącznie 175 godzin zajęć dydaktycznych
Organizacja zajęć
Studia trwają 2 semestry i rozpoczynają się w semestrze zimowym (w październiku). Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie.
Koszt uczestnictwa
3,400 zł. płatne w dwóch ratach, przed rozpoczęciem każdego semestru. Pierwsza rata płatna po zakwalifikowaniu na studia.
Wymagane dokumenty:
Szanowni Państwo, w związku z brakiem możliwości osobistego złożenia dokumentów na studia podyplomowe w budynku Wydziału Zarządzania wynikającego z sytuacji epidemicznej w kraju, prosimy o ich przesłanie tradycyjną pocztą listem poleconym na dane sekretariatu odpowiedzialnego za obsługę danego kierunku.
Dodatkowo do pobrania