1. Zachowania organizacyjne:
    • uwarunkowania organizacyjne zachowań (otoczenie organizacji, struktura organizacyjna)
    • typy zachowań (na tle: władzy organizacyjnej, zmian organizacyjnych, funkcjonowania zespołów, komunikacji społecznej)
    • skutki zachowań (typy kultury organizacyjnej)

  2. Zarządzanie zmianami:
    • metody i techniki organizacji i zarządzania
    • metodologia zmian systemowych
    • metodologiczne aspekty współpracy przedsiębiorstw w skali międzynarodowej
    • zarządzanie organizacją w warunkach niepewności

  3. Kierowanie ludźmi:
    • polityka kadrowa
    • jakość życia w pracy
    • kadra kierownicza w procesie zmian

  4. Zarządzanie wiedzą:
    • procesy komercjalizacji wiedzy i innowacyjnych rozwiązań, mechanizmy transferu technologii
    • funkcjonowanie organizacji w gospodarce opartej na wiedzy
    • formy i warunki organizacyjnego uczenia się
    • kapitał intelektualny organizacji

  5. Zarządzanie jakością kształcenia publicznych uczelni wyższych:
    • budowanie systemów projektowania programów kształcenia
    • budowanie systemów zarządzania programami kształcenia
    • efektywność form kształcenia stacjonarnego
    • efektywność form kształcenia w formule blended learning
  1. Rozwój teorii, metod i technik zarządzania:
    • doskonalenie modeli biznesowych funkcjonowania przedsiębiorstw
    • umiędzynarodowienie i globalizacja przedsiębiorstw
    • projektowanie i doskonalenie organizacji