Automatyzacja procesów biznesowych - BPA

 

Kierunek pozwala na połączenie umiejętności technicznych z wiedzą z zakresu zarządzania, komunikacji oraz psychologii, przygotowując studenta do pracy w różnych obszarach związanych z zarządzaniem automatyzacją procesów biznesowych w przedsiębiorstwie, w tym do pełnienia ról kierowniczych.

 

Absolwent tego kierunku będzie posiadał wiedzę dotyczącą tworzenia i doskonalenia dokumentacji procesowej, analityki i związanej z nią optymalizacji procesów biznesowych z wykorzystaniem robotyki i automatyki, dewelopowania rozwiązań, w szczególności na platformie Blue Prism, a także aktualizowania i usprawniania zaimplementowanego już cyfrowego pracownika w jego rzeczywistym środowisku pracy.


 

Kierunek Automatyzacja Procesów Biznesowych opiera się na trzech komponentach: człowiek i zespół, proces oraz środowisko.

W ramach komponentu człowiek i zespół, student poznaje specyfikę pracy w zespole stechnologizowanym, rozwija kompetencje niezbędne do pracy w środowisku rzeczywistym i wirtualnym, zaznajamia się ze specyfiką współpracy człowieka z maszyną, zarządza zmianą oraz konfliktem zespołowym, poznaje technologie pozwalające na szybsze wykonywanie powierzonych mu zadań.

W ramach komponentu procesowego, student uczy się analizy, tworzenia, testowania i doskonalenia procesów biznesowych w oparciu o zjawisko automatyzacji. 

W ramach komponentu środowisko, student poznaje specyfikę funkcjonowania organizacji w dobie sztucznej inteligencji oraz digitalizacji. Na tej podstawie jest w stanie identyfikować źródła zagrożenia dla organizacji, skutecznie komunikować się z jej otoczeniem realnym i wirtualnym oraz zrozumieć dylematy społeczne i etyczne związane z działalnością przedsiębiorstwa automatyzującego swoje procesy biznesowe. 

 

Kierunek powstał w ścisłej współpracy z biznesem. Partnerem inicjującym jest Nordea, natomiast do grona partnerów należą obecnie: Fujitsu, Digital Workforce, Digital Teammates, DXC Technology, B/S/H. Opiekę nad kierunkiem sprawują: Centrum Badań nad Sztuczną Inteligencją i Cyberkomunikacją oraz Centrum Mikser Inteligentnych Technologii.

 

 

Wybrane przedmioty realizowane w trakcie studiów

 

  • Cyfrowa transformacja w zarządzaniu
  • Komunikacja w środowisku wirtualnym
  • Współpraca człowieka z maszyną
  • Groupware i praca wirtualna
  • i-Management
  • Etyka nowych technologii
  • Investor speech

 

  

Możliwości zatrudnienia

 

Kierunek Automatyzacja Procesów Biznesowych - BPA pozwala absolwentom znaleźć zatrudnienie na stanowiskach:
• Administrator RPA
• Analityk biznesowy
• Analityk RPA
• Developer RPA
• Konsultant RPA
• Kontroler robotów
• Pasterz robotów (jeden z nowych zawodów na rynku pracy, związanych z rozwojem technologii cyfrowych)
• Specjalista ds. automatyzacji procesów
• Specjalista ds. obsługi procesów (np. procurement, supply chain, HR, itp.)
• Specjalista ds. optymalizacji procesów biznesowych
• Specjalista do spraw doskonalenia organizacji
• Specjalista do spraw doskonalenia i rozwoju aplikacji

 

 

 

 

STUDIA STACJONARNE I STOPNIA (dzienne) (3-letnie licencjackie)

Orientacyjny limit miejsc - 60 (min. 35)

 

Zasady rekrutacji:

W procesie rekrutacji na studia I stopnia na kierunku Automatyzacja procesów biznesowych- BPA brane są pod uwagę następujące przedmioty maturalne:
• Kategoria 1 - przedmiot wymagany: język angielski
• Kategoria 2 - maksymalnie jeden przedmiot wymagany do wyboru spośród: matematyka, geografia, informatyka, język obcy nowożytny poza językiem angielskim
• Kategoria 3 - maksymalnie dwa przedmioty niewymagane do wyboru spośród: matematyka, geografia, historia, WOS, informatyka, fizyka, biologia, chemia

 

Charakterystyka kierunku [.pdf]

Plan studiów [.pdf]

 

Skład Rady Programowej kierunku

Kierownik kierunku: dr Artur Modliński - kierownik Centrum Badań nad Sztuczną Inteligencją i Cyberkomunikacją
Koordynator kierunku: mgr Emilian Gwiaździński
Członkowie Rady Programowej:

  • dr hab. Tomasz Czapla, prof. UŁ
  • dr Dominika Kaczorowska-Spychalska - kierownik Centrum Mikser Inteligentnych Technologii

oraz przedstawiciele firm:

  • Agnieszka Belowska Gosławska - Nordea
  • Marek Moczkowski - B/S/H
  • Magdalena Adamczewska - Digital Teammates
  • Kinga Chelińska-Barańska - Digital Workforce
  • Michał Regiński - DXC Technology
  • Jacek Siedlecki, Joanna Sowińska - Fujitsu

 

Poznajcie naszych Partnerów współtworzących kierunek Automatyzacja procesów biznesowych - BPA!

Nordea jest największą skandynawską instytucją finansową, obecną w Danii, Norwegii, Szwecji, Finlandii, Polsce, Estonii oraz wybranych miastach na świecie, gdzie ma swoje biura reprezentacyjne. 
Centrum Robotyki Banku Nordea jest globalnym zespołem obsługującym wszystkie kraje i linie biznesowe istniejącym od 2017 roku. Skupia specjalistów w zakresie budowania oraz utrzymania kompleksowych rozwiązań automatyzacji procesów biznesowych. Jego misją jest przyspieszenie transformacji w kierunku banku cyfrowego w wyniku automatyzacji robotyki na dużą skalę, dzięki czemu Nordea ma szansę stać się już wkrótce liderem cyfrowym w tym zakresie. Wykorzystywana inteligentna automatyzacja w istniejących i nowych procesach w łańcuchu wartości Banku Nordea, pozwala, w szczególności, na zwiększenie opłacalności, jakości i szybkości realizacji procesów biznesowych oraz ograniczenie ryzyka i wyeliminowanie potencjalnych błędów, co niewątpliwie wpływa na poprawę poziomu obsługi klienta.

 

 


 

BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o.o. jest częścią międzynarodowego koncernu BSH Home Appliances Group. Firma oferuje na polskim rynku portfolio AGD marek Bosch, Siemens i Gaggenau. Ponadto, firma jest twórca usług cyfrowych oraz ekosystemu Home Connect. BSH posiada w Polsce sześć fabryk. BSH w Polsce oprócz produkcji posiada centra usług wspólnych. Pracują one na potrzeby BSH na całym świecie w takich obszarach jak: usługi informatyczne, księgowe, handel zagraniczny czy centralne zakupy. BSH w Polsce rozwija Centrum Badań i Rozwoju w Łodzi oraz Centrum Kompetencyjne Digital & E-Commerce. 

BSH Home Applianes Group została utworzona w 1967 roku wspólnie przez Robert Bosch GmbH (Stuttgart) oraz Siemens AG (Monachium). Od stycznia 2015 roku w całości należy do Grupy Bosch. Globalnie BSH zatrudnia niemal 58 000 pracowników, a w 2019 firma osiągnęła przychody w wysokości 13,2 miliarda euro. BSH posiada 40 fabryki na świecie, gdzie produkuje pełną gamę nowoczesne urządzenia gospodarstwa domowego.

 


 

Automatyzujemy nudę w pracy – Digital Teammates buduje zaawansowane rozwiązania robotyzacji pracy biurowej. Działamy w modelu Rent-a-Robot, dostarczając roboty klasy RPA (Robotic Process Automation) w sposób podobny do działania agencji pracy tymczasowej. Nasze roboty znajdują zastosowanie praktycznie w każdej branży: od finansowej, przez logistyczną i księgową, aż po produkcję, wspierając Klientów na trzech kontynentach. Jesteśmy kreatorami zawodu przyszłości, nazwanego przez nas Pasterzem Robotów, który pozwala rozwijać kompetencje i umiejętności developerskie wśród osób, nieposiadających wcześniejszego doświadczenia w branży IT. Nasz unikatowy model biznesowy spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem specjalistów z rynków outsourcingu i IT, co zaowocowało szeregiem zdobytych nagród (m.in. Global Sourcing Association UK Awards, Digital Champions przyznane przez Polską Izbę IT i Telekomunikacji, ABSL Diamonds, wyróżnienie podczas Blue Prism World). Dzięki swojemu unikatowemu modelowi Digital Teammates znalazło się również na liście Cool Vendors Gartnera.

 


 

Digital Workforce to zaufany doradca i wiodący na świecie niezależny dostawca usług inteligentnej automatyzacji na skalę przemysłową. Jego klientami są największe instytucje finansowe, jak banki czy firmy ubezpieczeniowe, a także firmy produkcyjne, logistyczne, centra usług wspólnych, instytucje rządowe i szpitale. Digital Workforce przeprowadza pełną analizę procesów biznesowych. Pomaga w zbudowaniu struktur wokół RPA i IPA. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy nie chcą przejmować obowiązków związanych z późniejszą obsługą pracowników cyfrowych, firma posiada platformę w chmurze, dzięki której utrzymuje zautomatyzowane procesy i implementuje zmiany. Wprowadza również własne, innowacyjne rozwiązania, takie jak SAP Automation Creator czy Roboshore. Założona w 2015 roku, firma Digital Workforce zatrudnia obecnie ponad 240 specjalistów IA w Polsce, USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Finlandii, Szwecji, Norwegii i Danii.

 


 

DXC Technology to niezależny, światowy lider w zakresie kompleksowych usług IT, wspierający klientów w poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań. Stworzony przez połączenie firmy CSC oraz działu Enterprise Services wydzielonego z Hewlett Packard Enterprise, DXC Technology obługuje blisko 6000 klientów z sektora prywatnego i publicznego w 70 krajach świata.
Niezależność technologiczna, globalny talent i wielopłaszczyznowe partnerstwo to fundamentalne wartości marki tworzące razem siłę napędową dla usług i rozwiązań IT nowej generacji. DXC Technology jest marką rozpoznawalną wśród najlepszych profesjonalistów na całym świecie, a nasz zespół, nazywany wewnętrznie Automation Factory, tworzą najmocniejsi Programiści, Analitycy oraz Project Managrowie na polskiej mapie Robotic Process Automation.

 


 

Fujitsu dostarcza najnowsze technologie, a także produkty informatyczne i komunikacyjne dla klientów w ponad 100 krajach. Wykorzystując nasze wieloletnie doświadczenie i możliwości w zakresie innowacji, swoją pracę poświęcamy cyfrowemu współtworzeniu wraz z naszymi klientami. Fujitsu dostarcza unikalne cyfrowe usługi, które zaprojektowano tak, żeby wspierać wymianę informacji popartą danymi. Dając klientom do ręki rozwiązania i wartości skoncentrowane na człowieku, wspieramy i wzmacniamy ludzi.
W Fujitsu wierzymy, że technologia może pomóc ludziom w osiągnięciu szczęścia i dobrego samopoczucia. Ponieważ technologia odgrywa obecnie ważniejszą niż kiedykolwiek rolę, w centrum naszych działań stawiamy ludzi. Uważamy, że podejście, według którego człowiek jest traktowany priorytetowo, jest jedynym sposobem na osiągnięcie cyfryzacji i sięgnięcie po pełnię możliwości, jakie niesie technologia.

 

Automatyzacja procesów biznesowych - BPA

 

Kierunek pozwala na połączenie umiejętności technicznych z wiedzą z zakresu zarządzania, komunikacji oraz psychologii, przygotowując studenta do pracy w różnych obszarach związanych z zarządzaniem automatyzacją procesów biznesowych w przedsiębiorstwie, w tym do pełnienia ról kierowniczych.

 

Absolwent tego kierunku będzie posiadał wiedzę dotyczącą tworzenia i doskonalenia dokumentacji procesowej, analityki i związanej z nią optymalizacji procesów biznesowych z wykorzystaniem robotyki i automatyki, dewelopowania rozwiązań, w szczególności na platformie Blue Prism, a także aktualizowania i usprawniania zaimplementowanego już cyfrowego pracownika w jego rzeczywistym środowisku pracy.


 

Kierunek Automatyzacja Procesów Biznesowych opiera się na trzech komponentach: człowiek i zespół, proces oraz środowisko.

W ramach komponentu człowiek i zespół, student poznaje specyfikę pracy w zespole stechnologizowanym, rozwija kompetencje niezbędne do pracy w środowisku rzeczywistym i wirtualnym, zaznajamia się ze specyfiką współpracy człowieka z maszyną, zarządza zmianą oraz konfliktem zespołowym, poznaje technologie pozwalające na szybsze wykonywanie powierzonych mu zadań.

W ramach komponentu procesowego, student uczy się analizy, tworzenia, testowania i doskonalenia procesów biznesowych w oparciu o zjawisko automatyzacji. 

W ramach komponentu środowisko, student poznaje specyfikę funkcjonowania organizacji w dobie sztucznej inteligencji oraz digitalizacji. Na tej podstawie jest w stanie identyfikować źródła zagrożenia dla organizacji, skutecznie komunikować się z jej otoczeniem realnym i wirtualnym oraz zrozumieć dylematy społeczne i etyczne związane z działalnością przedsiębiorstwa automatyzującego swoje procesy biznesowe. 

 

Kierunek powstał w ścisłej współpracy z biznesem. Partnerem inicjującym jest Nordea, natomiast do grona partnerów należą obecnie: Fujitsu, Digital Workforce, Digital Teammates, DXC Technology, B/S/H. Opiekę nad kierunkiem sprawują: Centrum Badań nad Sztuczną Inteligencją i Cyberkomunikacją oraz Centrum Mikser Inteligentnych Technologii.

 

 

Wybrane przedmioty realizowane w trakcie studiów

 

  • Cyfrowa transformacja w zarządzaniu
  • Komunikacja w środowisku wirtualnym
  • Współpraca człowieka z maszyną
  • Groupware i praca wirtualna
  • i-Management
  • Etyka nowych technologii
  • Investor speech

 

  

Możliwości zatrudnienia

 

Kierunek Automatyzacja Procesów Biznesowych - BPA pozwala absolwentom znaleźć zatrudnienie na stanowiskach:
• Administrator RPA
• Analityk biznesowy
• Analityk RPA
• Developer RPA
• Konsultant RPA
• Kontroler robotów
• Pasterz robotów (jeden z nowych zawodów na rynku pracy, związanych z rozwojem technologii cyfrowych)
• Specjalista ds. automatyzacji procesów
• Specjalista ds. obsługi procesów (np. procurement, supply chain, HR, itp.)
• Specjalista ds. optymalizacji procesów biznesowych
• Specjalista do spraw doskonalenia organizacji
• Specjalista do spraw doskonalenia i rozwoju aplikacji

 

 

 

 

STUDIA STACJONARNE I STOPNIA (dzienne) (3-letnie licencjackie)

Orientacyjny limit miejsc - 60 (min. 35)

 

Zasady rekrutacji:

W procesie rekrutacji na studia I stopnia na kierunku Automatyzacja procesów biznesowych- BPA brane są pod uwagę następujące przedmioty maturalne:
• Kategoria 1 - przedmiot wymagany: język angielski
• Kategoria 2 - maksymalnie jeden przedmiot wymagany do wyboru spośród: matematyka, geografia, informatyka, język obcy nowożytny poza językiem angielskim
• Kategoria 3 - maksymalnie dwa przedmioty niewymagane do wyboru spośród: matematyka, geografia, historia, WOS, informatyka, fizyka, biologia, chemia

 

Charakterystyka kierunku [.pdf]

Plan studiów [.pdf]

 

Skład Rady Programowej kierunku

Kierownik kierunku: dr Artur Modliński - kierownik Centrum Badań nad Sztuczną Inteligencją i Cyberkomunikacją
Koordynator kierunku: mgr Emilian Gwiaździński
Członkowie Rady Programowej:

  • dr hab. Tomasz Czapla, prof. UŁ
  • dr Dominika Kaczorowska-Spychalska - kierownik Centrum Mikser Inteligentnych Technologii

oraz przedstawiciele firm:

  • Agnieszka Belowska Gosławska - Nordea
  • Marek Moczkowski - B/S/H
  • Magdalena Adamczewska - Digital Teammates
  • Kinga Chelińska-Barańska - Digital Workforce
  • Michał Regiński - DXC Technology
  • Jacek Siedlecki, Joanna Sowińska - Fujitsu

 

Poznajcie naszych Partnerów współtworzących kierunek Automatyzacja procesów biznesowych - BPA!

Nordea jest największą skandynawską instytucją finansową, obecną w Danii, Norwegii, Szwecji, Finlandii, Polsce, Estonii oraz wybranych miastach na świecie, gdzie ma swoje biura reprezentacyjne. 
Centrum Robotyki Banku Nordea jest globalnym zespołem obsługującym wszystkie kraje i linie biznesowe istniejącym od 2017 roku. Skupia specjalistów w zakresie budowania oraz utrzymania kompleksowych rozwiązań automatyzacji procesów biznesowych. Jego misją jest przyspieszenie transformacji w kierunku banku cyfrowego w wyniku automatyzacji robotyki na dużą skalę, dzięki czemu Nordea ma szansę stać się już wkrótce liderem cyfrowym w tym zakresie. Wykorzystywana inteligentna automatyzacja w istniejących i nowych procesach w łańcuchu wartości Banku Nordea, pozwala, w szczególności, na zwiększenie opłacalności, jakości i szybkości realizacji procesów biznesowych oraz ograniczenie ryzyka i wyeliminowanie potencjalnych błędów, co niewątpliwie wpływa na poprawę poziomu obsługi klienta.

 

 


 

BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o.o. jest częścią międzynarodowego koncernu BSH Home Appliances Group. Firma oferuje na polskim rynku portfolio AGD marek Bosch, Siemens i Gaggenau. Ponadto, firma jest twórca usług cyfrowych oraz ekosystemu Home Connect. BSH posiada w Polsce sześć fabryk. BSH w Polsce oprócz produkcji posiada centra usług wspólnych. Pracują one na potrzeby BSH na całym świecie w takich obszarach jak: usługi informatyczne, księgowe, handel zagraniczny czy centralne zakupy. BSH w Polsce rozwija Centrum Badań i Rozwoju w Łodzi oraz Centrum Kompetencyjne Digital & E-Commerce. 

BSH Home Applianes Group została utworzona w 1967 roku wspólnie przez Robert Bosch GmbH (Stuttgart) oraz Siemens AG (Monachium). Od stycznia 2015 roku w całości należy do Grupy Bosch. Globalnie BSH zatrudnia niemal 58 000 pracowników, a w 2019 firma osiągnęła przychody w wysokości 13,2 miliarda euro. BSH posiada 40 fabryki na świecie, gdzie produkuje pełną gamę nowoczesne urządzenia gospodarstwa domowego.

 


 

Automatyzujemy nudę w pracy – Digital Teammates buduje zaawansowane rozwiązania robotyzacji pracy biurowej. Działamy w modelu Rent-a-Robot, dostarczając roboty klasy RPA (Robotic Process Automation) w sposób podobny do działania agencji pracy tymczasowej. Nasze roboty znajdują zastosowanie praktycznie w każdej branży: od finansowej, przez logistyczną i księgową, aż po produkcję, wspierając Klientów na trzech kontynentach. Jesteśmy kreatorami zawodu przyszłości, nazwanego przez nas Pasterzem Robotów, który pozwala rozwijać kompetencje i umiejętności developerskie wśród osób, nieposiadających wcześniejszego doświadczenia w branży IT. Nasz unikatowy model biznesowy spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem specjalistów z rynków outsourcingu i IT, co zaowocowało szeregiem zdobytych nagród (m.in. Global Sourcing Association UK Awards, Digital Champions przyznane przez Polską Izbę IT i Telekomunikacji, ABSL Diamonds, wyróżnienie podczas Blue Prism World). Dzięki swojemu unikatowemu modelowi Digital Teammates znalazło się również na liście Cool Vendors Gartnera.

 


 

Digital Workforce to zaufany doradca i wiodący na świecie niezależny dostawca usług inteligentnej automatyzacji na skalę przemysłową. Jego klientami są największe instytucje finansowe, jak banki czy firmy ubezpieczeniowe, a także firmy produkcyjne, logistyczne, centra usług wspólnych, instytucje rządowe i szpitale. Digital Workforce przeprowadza pełną analizę procesów biznesowych. Pomaga w zbudowaniu struktur wokół RPA i IPA. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy nie chcą przejmować obowiązków związanych z późniejszą obsługą pracowników cyfrowych, firma posiada platformę w chmurze, dzięki której utrzymuje zautomatyzowane procesy i implementuje zmiany. Wprowadza również własne, innowacyjne rozwiązania, takie jak SAP Automation Creator czy Roboshore. Założona w 2015 roku, firma Digital Workforce zatrudnia obecnie ponad 240 specjalistów IA w Polsce, USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Finlandii, Szwecji, Norwegii i Danii.

 


 

DXC Technology to niezależny, światowy lider w zakresie kompleksowych usług IT, wspierający klientów w poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań. Stworzony przez połączenie firmy CSC oraz działu Enterprise Services wydzielonego z Hewlett Packard Enterprise, DXC Technology obługuje blisko 6000 klientów z sektora prywatnego i publicznego w 70 krajach świata.
Niezależność technologiczna, globalny talent i wielopłaszczyznowe partnerstwo to fundamentalne wartości marki tworzące razem siłę napędową dla usług i rozwiązań IT nowej generacji. DXC Technology jest marką rozpoznawalną wśród najlepszych profesjonalistów na całym świecie, a nasz zespół, nazywany wewnętrznie Automation Factory, tworzą najmocniejsi Programiści, Analitycy oraz Project Managrowie na polskiej mapie Robotic Process Automation.

 


 

Fujitsu dostarcza najnowsze technologie, a także produkty informatyczne i komunikacyjne dla klientów w ponad 100 krajach. Wykorzystując nasze wieloletnie doświadczenie i możliwości w zakresie innowacji, swoją pracę poświęcamy cyfrowemu współtworzeniu wraz z naszymi klientami. Fujitsu dostarcza unikalne cyfrowe usługi, które zaprojektowano tak, żeby wspierać wymianę informacji popartą danymi. Dając klientom do ręki rozwiązania i wartości skoncentrowane na człowieku, wspieramy i wzmacniamy ludzi.
W Fujitsu wierzymy, że technologia może pomóc ludziom w osiągnięciu szczęścia i dobrego samopoczucia. Ponieważ technologia odgrywa obecnie ważniejszą niż kiedykolwiek rolę, w centrum naszych działań stawiamy ludzi. Uważamy, że podejście, według którego człowiek jest traktowany priorytetowo, jest jedynym sposobem na osiągnięcie cyfryzacji i sięgnięcie po pełnię możliwości, jakie niesie technologia.

 Drukuj