MATERIAŁ VIDEO

Znaczenie lejka sprzedażowego w zastosowaniu Marketing Automation

 

10.10.2020, 21.00-21.30

 

W dzisiejszych realiach, gdy biznes przenosi się w ogromnej skali z offline do online, z pomocą przychodzą rozwiązania z zakresu Marketing Automation. To szansa, by odciążyć marketera z wielu zadań, wspomagać, czasem również zastępować.


System Marketing Automation to zestaw narzędzi, które pozwalają wyjątkowo dokładnie i na szeroką skalę zabezpieczyć działania marketingowe firmy, a dodatkowo zagwarantować ich trafność na podstawie wciąż napływających informacji dotyczących zachowania i reakcji konkretnego odbiorcy. Pozwala to dopasowywać działania promocyjne indywidualnie do profilu odbiorcy. Mając dostęp do CRM, e-mail Marketingu, automatyzacji, identyfikacji i monitorowania zachowania osób online, SMS, VMS, RTB, social media i wielu innych, możemy dokonać całościowej analizy danych. Wykorzystanie takich rozwiązań usprawnia działania marketingowe i sprzedażowe prowadzone w firmie. Co ważne wszystkie z nich zapisywane są w systemie w formie procesów, przez co stanowią trwałą wartość firmy i zostają z nią na zawsze.
Obecnie Marketing Automation to system całościowo wspierający działania marketingu i sprzedaży w firmie z naciskiem na zintegrowanie i synchronizację procesów w tych dwóch działach. Brak współpracy marketingu i sprzedaży jest głównym powodem niepowodzenia klasycznego marketingu.


Jakich korzyści możemy się spodziewać, wprowadzając zintegrowane działania marketingowo-sprzedażowe?

 

 

  • Zwiększona efektywność
  • Zwiększona konwersja
  • Mniejsza ilość błędów
  • Niższe koszty
  • Zwiększona sprzedaż


Jedną z najczęściej wykorzystywanych metod jest właśnie stosowanie programów klasy Marketing Automation, które umożliwiają automatyczną edukację potencjalnych klientów jak również klasyfikację klientów na grupy o określonym potencjale sprzedażowym. Lead nurturing to wieloetapowy proces polegający na prowadzeniu działań marketingowych, po to, by pozyskać wartościowe leady sprzedażowe, a także przygotować do świadomego zakupu potencjalnych klientów, którzy z różnych przyczyn nie są gotowi na dokonanie zakupu w danym momencie.


Proces przeprowadzenia potencjalnego Klienta przez lejek sprzedażowy opiera się na przygotowaniu automatycznej akcji marketingowej i wysyłanie do poszczególnych leadów automatycznych i predefiniowanych komunikatów edukacyjnych, sprzedażowych, marketingowych. Marketingowi specjaliści potrafią projektować różne warianty lejków sprzedażowych, na podstawie których buduje się kampanie promocyjne. Aby takie działania zakończyły się sukcesem, należy trafnie zdiagnozować typ lejka sprzedażowego.


Zapraszamy na spotkanie z naszym Absolwentem - praktykiem, właścicielem firmy www. wirtualny handlowiec.pl, Rafałem Skonieczka, który zaprezentuje od strony praktycznej zastosowanie teorii lejka sprzedażowego i zainspiruje do obserwacji, diagnozy i wdrażania potrzebnych zmian w firmie.

 

Na naszym fanpage'u i kanale YouTube podczas Nocy Innowacji 2020 opublikujemy materiał video z naszym Gościem. Zarejestruj się już dziś, by nie przegapić takiej dawki praktycznej wiedzy!

 

W materiale video występują:

 

 

 

 

Dr hab. Grażyna Golik-Górecka - adiunkt w Katedrze Marketingu na Wydziale Zarządzania UŁ. Autorka i współautorka ponad 120 publikacji z zakresu planowania i wdrażania strategii marketingowych dla firm off- i on-line. Prowadzi liczne badania dotyczące analiz i strategii portfelowych oraz budowy dashboardów menedżerskich i analitycznych, dających możliwość wykazania interfejsu marketingowo-finansowego koniecznego do realizacji strategii on- i off-line przyspieszających rozwój przedsiębiorstw. Uruchomiła również zajęcia z zarządzania marketingiem w praktyce, obejmujące wykłady prowadzone przez praktyków oraz warsztaty rozwijające wiedzę i umiejętności studentów z zakresu rozszerzającej się problematyki współczesnego paradygmatu marketingowego, a szczególnie analityki marketingowej Praca naukowa autorki pozostaje w ścisłym związku z dydaktyką i praktyką marketingu. Prowadzi ponadto badania z zakresu efektywności strategii internetowych i modeli biznesowych.

 

 

 

 

Mgr Rafał Skonieczka - absolwent kierunku Zarządzanie na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, obecnie jest właścicielem firmy wirtualnyhandlowiec.pl. Od 25 lat zajmuje się zarządzaniem. Od kilkunastu lat skutecznie opracowuje i wdraża praktyczne rozwiązania z zakresu zarządzania, marketingu internetowego i sprzedaży dla przedsiębiorstw w kraju i za granicą. Fascynują go strategie rozwoju przedsiębiorstw oraz ich efektywność i wydajność. Łącząc ze sobą wiedzę naukową z praktycznym jej zastosowaniem współpracował przy wielu projektach z firmami takimi jak: Siemens, JTI, Renault, Mercedes czy ZAP. Pełnił funkcję członka zarządu spółek prawa handlowego.

 

 

 

 

MATERIAŁ VIDEO

Znaczenie lejka sprzedażowego w zastosowaniu Marketing Automation

 

10.10.2020, 21.00-21.30

 

W dzisiejszych realiach, gdy biznes przenosi się w ogromnej skali z offline do online, z pomocą przychodzą rozwiązania z zakresu Marketing Automation. To szansa, by odciążyć marketera z wielu zadań, wspomagać, czasem również zastępować.


System Marketing Automation to zestaw narzędzi, które pozwalają wyjątkowo dokładnie i na szeroką skalę zabezpieczyć działania marketingowe firmy, a dodatkowo zagwarantować ich trafność na podstawie wciąż napływających informacji dotyczących zachowania i reakcji konkretnego odbiorcy. Pozwala to dopasowywać działania promocyjne indywidualnie do profilu odbiorcy. Mając dostęp do CRM, e-mail Marketingu, automatyzacji, identyfikacji i monitorowania zachowania osób online, SMS, VMS, RTB, social media i wielu innych, możemy dokonać całościowej analizy danych. Wykorzystanie takich rozwiązań usprawnia działania marketingowe i sprzedażowe prowadzone w firmie. Co ważne wszystkie z nich zapisywane są w systemie w formie procesów, przez co stanowią trwałą wartość firmy i zostają z nią na zawsze.
Obecnie Marketing Automation to system całościowo wspierający działania marketingu i sprzedaży w firmie z naciskiem na zintegrowanie i synchronizację procesów w tych dwóch działach. Brak współpracy marketingu i sprzedaży jest głównym powodem niepowodzenia klasycznego marketingu.


Jakich korzyści możemy się spodziewać, wprowadzając zintegrowane działania marketingowo-sprzedażowe?

 

 

  • Zwiększona efektywność
  • Zwiększona konwersja
  • Mniejsza ilość błędów
  • Niższe koszty
  • Zwiększona sprzedaż


Jedną z najczęściej wykorzystywanych metod jest właśnie stosowanie programów klasy Marketing Automation, które umożliwiają automatyczną edukację potencjalnych klientów jak również klasyfikację klientów na grupy o określonym potencjale sprzedażowym. Lead nurturing to wieloetapowy proces polegający na prowadzeniu działań marketingowych, po to, by pozyskać wartościowe leady sprzedażowe, a także przygotować do świadomego zakupu potencjalnych klientów, którzy z różnych przyczyn nie są gotowi na dokonanie zakupu w danym momencie.


Proces przeprowadzenia potencjalnego Klienta przez lejek sprzedażowy opiera się na przygotowaniu automatycznej akcji marketingowej i wysyłanie do poszczególnych leadów automatycznych i predefiniowanych komunikatów edukacyjnych, sprzedażowych, marketingowych. Marketingowi specjaliści potrafią projektować różne warianty lejków sprzedażowych, na podstawie których buduje się kampanie promocyjne. Aby takie działania zakończyły się sukcesem, należy trafnie zdiagnozować typ lejka sprzedażowego.


Zapraszamy na spotkanie z naszym Absolwentem - praktykiem, właścicielem firmy www. wirtualny handlowiec.pl, Rafałem Skonieczka, który zaprezentuje od strony praktycznej zastosowanie teorii lejka sprzedażowego i zainspiruje do obserwacji, diagnozy i wdrażania potrzebnych zmian w firmie.

 

Na naszym fanpage'u i kanale YouTube podczas Nocy Innowacji 2020 opublikujemy materiał video z naszym Gościem. Zarejestruj się już dziś, by nie przegapić takiej dawki praktycznej wiedzy!

 

W materiale video występują:

 

 

 

 

Dr hab. Grażyna Golik-Górecka - adiunkt w Katedrze Marketingu na Wydziale Zarządzania UŁ. Autorka i współautorka ponad 120 publikacji z zakresu planowania i wdrażania strategii marketingowych dla firm off- i on-line. Prowadzi liczne badania dotyczące analiz i strategii portfelowych oraz budowy dashboardów menedżerskich i analitycznych, dających możliwość wykazania interfejsu marketingowo-finansowego koniecznego do realizacji strategii on- i off-line przyspieszających rozwój przedsiębiorstw. Uruchomiła również zajęcia z zarządzania marketingiem w praktyce, obejmujące wykłady prowadzone przez praktyków oraz warsztaty rozwijające wiedzę i umiejętności studentów z zakresu rozszerzającej się problematyki współczesnego paradygmatu marketingowego, a szczególnie analityki marketingowej Praca naukowa autorki pozostaje w ścisłym związku z dydaktyką i praktyką marketingu. Prowadzi ponadto badania z zakresu efektywności strategii internetowych i modeli biznesowych.

 

 

 

 

Mgr Rafał Skonieczka - absolwent kierunku Zarządzanie na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, obecnie jest właścicielem firmy wirtualnyhandlowiec.pl. Od 25 lat zajmuje się zarządzaniem. Od kilkunastu lat skutecznie opracowuje i wdraża praktyczne rozwiązania z zakresu zarządzania, marketingu internetowego i sprzedaży dla przedsiębiorstw w kraju i za granicą. Fascynują go strategie rozwoju przedsiębiorstw oraz ich efektywność i wydajność. Łącząc ze sobą wiedzę naukową z praktycznym jej zastosowaniem współpracował przy wielu projektach z firmami takimi jak: Siemens, JTI, Renault, Mercedes czy ZAP. Pełnił funkcję członka zarządu spółek prawa handlowego.

 

 

 

 Drukuj