Praktyczne Zastosowania Design Thinking w Organizacjach

Adresaci studiów

 

Studia adresowane są do osób zainteresowanych problematyką Design Thinking, chętnych do rozwijania umiejętności niestandardowego i innowacyjnego rozwiązywania realnych problemów,  gotowych do podejmowania ciekawych wyzwań, poszukiwania nowych rozwiązań, współpracę w multidyscyplinarnych zespołach, aktywną wymianę wiedzy i doświadczeń z uwzględnianiem wielu punktów widzenia oraz perspektyw.

W szczególności są to osoby, które:

  • zawodowo zajmują się lub chcą zajmować się projektowaniem i wdrażaniem usprawnień lub generowaniem innowacji w sferach społecznych i biznesowych,
  • pracują lub planują pracować w firmach konsultingowych zajmujących się świadczeniem usług z zakresu Design Thinking,
  • pragną wzmacniać umiejętności zwiększające ich przewagę konkurencyjną na współczesnym rynku pracy, takie jak: kreatywność, proaktywność i praca zespołowa.

 

Cele studiów

 

  • przekazanie wiedzy na temat Design Thinking oraz kierunków rozwoju dyscypliny,

  • rozwój umiejętności posługiwania się metodami i technikami Design Thinking,

  • rozwój umiejętności pracy w zespołach multidyscyplinarnych,

  • dostarczenie wiedzy na temat mechanizmów działania Design Thinking i jego interdyscyplinarności,

  • rozwinięcie kompetencji myślenia projektowego, kreatywnego,

  • wzmocnienie postawy proaktywnego wyznaczania celów, poszukiwania lub generowania rozwiązań i niestandardowego podchodzenia do problemów,

  • przekazanie wiedzy i rozwój umiejętności biznesowych potrzebnych przy tworzeniu, a następnie realizowaniu projektów powstałych w oparciu o metodykę Design Thinking.

 

Program studiów

 

208 godzin zajęć teoretycznych i praktycznych dotyczących takich kwestii, jak:

  • Wyzwania współczesnych organizacji – przegląd trendów z perspektywy strategicznej.
  • Geneza, fundamenty i założenia Design Thinking.
  • Powiązania myślenia projektowego z dorobkiem nauk społecznych, a zwłaszcza zarządzaniem, psychologią i socjologią (modele biznesowe, zarządzanie projektami, zarządzanie zmianą, metody badań społecznych, nowoczesne przywództwo, aspekty biznesowe w projektach: finansowe, marketingowe i prawne).
  • Metodyka Design Thinking i praca projektowa (model pięcioetapowy: empatyzacja, definiowanie wyzwań, generowanie rozwiązań, prototypowanie, testowanie i wdrażanie).
  • Umiejętność prezentowania stanowisk, uwzględniania informacji zwrotnej oraz pożytkowania informacji zwrotnej w sposób konstruktywny względem celów rozwojowych.
  • Podejście biznesowe do projektów Design Thinking (finansowe, marketingowe, prawne)

 

Podstawą uzyskania świadectwa jest zrealizowanie praktycznego projektu zespołowego w oparciu o metodykę Design Thinking, a następnie zaprezentowanie go komisją i zaproszonymi gośćmi  (tzw. final pitch), co jest równoznaczne z osiągnięciem wszystkich założonych w programie efektów kształcenia.

Kadra

 

Studia mają charakter praktyczny, czego wyrazem jest fakt, że 152 godziny zajęć poprowadzą praktycy – czynni eksperci i moderatorzy Design Thinking (m.in. Beata Michalska-Dominiak, Henryk Stawicki, Piotr Grocholiński) oraz osoby aktywnie związane z tą metodą (m.in. Artur Negri, Danuta Jacoń-Chmielecka, Katarzyna Fulko). Kadrę WZ UŁ stanowić będą m.in. dr. hab. Tomasz Czapla, prof. UŁ, dr. hab.Robert Kozielski prof. UŁ, dr Małgorzata Kołodziejczak.

 

Organizacja zajęć

 

Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele w godz. 9.00 - 16.00.  

Harmonogram zjazdów w edycji 2018/2019

 

Lp. Zjazd Data    
1 1 paź-20    
2 1 paź-21    
3 1 paź-21    
4 2 03-lis    
5 2 04-lis    
6 3 17-lis    
7 3 18-lis    
8 4 08-gru    
9 4 09-gru    
10 5 12-sty    
11 5 13-sty    
12 6 26-sty    
13 6 27-sty    
14 7 09-lut    
15 7 10-lut    
16 8 02-mar    
17 8 03-mar    
18 9 23-mar    
19 9 24-mar    
20 10 13-kwi    
21 10 14-kwi    
22 11 11-maj    
23 11 12-maj    
24 12 01-cze    
25 12 02-cze    
26 13 15-cze    
27 13 16-cze    
28 14 29-cze    
         
   

Wymagania wstępne, oczekiwane kompetencje kandydata

 

Studia adresowane są do absolwentów studiów licencjackich lub magisterskich gotowych do systematycznego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach oraz samokształcenia.

 

Zasady rekrutacji

 

Kandydaci zobowiązani są do złożenia w sekretariacie studiów podyplomowych (p. 114) kompletu dokumentów, na który składają się:

 

Liczba miejsc jest ograniczona. O przyjęciu decyduje kolejność składania dokumentów rekrutacyjnych. Po zakończeniu naboru osoby, które zostały przyjęte, otrzymają zawiadomienie o wpisaniu ich na listę słuchaczy oraz terminie i miejscu rozpoczęcia zajęć. Dokumenty przyjmujemy od 18.06 do 30.09.2018.

Minimalna liczba osób potrzebnych do uruchomienia studiów to 14.

Koszt uczestnictwa

 

6900 zł (+30 zł - opłata za świadectwo).

 

10% zniżki dla osób, które posiadają Kartę Absolwenta UŁ! (Szczegóły dostępne są na stronie: http://absolwent.uni.lodz.pl/).

 

Kierownik studiów

 

dr Małgorzata Kołodziejczak

Katedra Zarządzania

pokój 312

tel. 42 635 51 67

e-mail: malgorzata.kolodziejczak@uni.lodz.pl

 

Sekretariat studiów

 

Marta Jasińska, Aleksandra Lizińczyk

90-237 Łódź, ul. J. Matejki 22/26 pok. 114

tel. 42 635 62 57, 42 635 50 51

e-mail: marta.jasinska@uni.lodz.pl, aleksandra.lizinczyk@uni.lodz.pl

 

Godziny pracy: poniedziałek - piątek 9.00 - 15.00

 

Praktyczne Zastosowania Design Thinking w Organizacjach

Adresaci studiów

 

Studia adresowane są do osób zainteresowanych problematyką Design Thinking, chętnych do rozwijania umiejętności niestandardowego i innowacyjnego rozwiązywania realnych problemów,  gotowych do podejmowania ciekawych wyzwań, poszukiwania nowych rozwiązań, współpracę w multidyscyplinarnych zespołach, aktywną wymianę wiedzy i doświadczeń z uwzględnianiem wielu punktów widzenia oraz perspektyw.

W szczególności są to osoby, które:

  • zawodowo zajmują się lub chcą zajmować się projektowaniem i wdrażaniem usprawnień lub generowaniem innowacji w sferach społecznych i biznesowych,
  • pracują lub planują pracować w firmach konsultingowych zajmujących się świadczeniem usług z zakresu Design Thinking,
  • pragną wzmacniać umiejętności zwiększające ich przewagę konkurencyjną na współczesnym rynku pracy, takie jak: kreatywność, proaktywność i praca zespołowa.

 

Cele studiów

 

  • przekazanie wiedzy na temat Design Thinking oraz kierunków rozwoju dyscypliny,

  • rozwój umiejętności posługiwania się metodami i technikami Design Thinking,

  • rozwój umiejętności pracy w zespołach multidyscyplinarnych,

  • dostarczenie wiedzy na temat mechanizmów działania Design Thinking i jego interdyscyplinarności,

  • rozwinięcie kompetencji myślenia projektowego, kreatywnego,

  • wzmocnienie postawy proaktywnego wyznaczania celów, poszukiwania lub generowania rozwiązań i niestandardowego podchodzenia do problemów,

  • przekazanie wiedzy i rozwój umiejętności biznesowych potrzebnych przy tworzeniu, a następnie realizowaniu projektów powstałych w oparciu o metodykę Design Thinking.

 

Program studiów

 

208 godzin zajęć teoretycznych i praktycznych dotyczących takich kwestii, jak:

  • Wyzwania współczesnych organizacji – przegląd trendów z perspektywy strategicznej.
  • Geneza, fundamenty i założenia Design Thinking.
  • Powiązania myślenia projektowego z dorobkiem nauk społecznych, a zwłaszcza zarządzaniem, psychologią i socjologią (modele biznesowe, zarządzanie projektami, zarządzanie zmianą, metody badań społecznych, nowoczesne przywództwo, aspekty biznesowe w projektach: finansowe, marketingowe i prawne).
  • Metodyka Design Thinking i praca projektowa (model pięcioetapowy: empatyzacja, definiowanie wyzwań, generowanie rozwiązań, prototypowanie, testowanie i wdrażanie).
  • Umiejętność prezentowania stanowisk, uwzględniania informacji zwrotnej oraz pożytkowania informacji zwrotnej w sposób konstruktywny względem celów rozwojowych.
  • Podejście biznesowe do projektów Design Thinking (finansowe, marketingowe, prawne)

 

Podstawą uzyskania świadectwa jest zrealizowanie praktycznego projektu zespołowego w oparciu o metodykę Design Thinking, a następnie zaprezentowanie go komisją i zaproszonymi gośćmi  (tzw. final pitch), co jest równoznaczne z osiągnięciem wszystkich założonych w programie efektów kształcenia.

Kadra

 

Studia mają charakter praktyczny, czego wyrazem jest fakt, że 152 godziny zajęć poprowadzą praktycy – czynni eksperci i moderatorzy Design Thinking (m.in. Beata Michalska-Dominiak, Henryk Stawicki, Piotr Grocholiński) oraz osoby aktywnie związane z tą metodą (m.in. Artur Negri, Danuta Jacoń-Chmielecka, Katarzyna Fulko). Kadrę WZ UŁ stanowić będą m.in. dr. hab. Tomasz Czapla, prof. UŁ, dr. hab.Robert Kozielski prof. UŁ, dr Małgorzata Kołodziejczak.

 

Organizacja zajęć

 

Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele w godz. 9.00 - 16.00.  

Harmonogram zjazdów w edycji 2018/2019

 

Lp. Zjazd Data    
1 1 paź-20    
2 1 paź-21    
3 1 paź-21    
4 2 03-lis    
5 2 04-lis    
6 3 17-lis    
7 3 18-lis    
8 4 08-gru    
9 4 09-gru    
10 5 12-sty    
11 5 13-sty    
12 6 26-sty    
13 6 27-sty    
14 7 09-lut    
15 7 10-lut    
16 8 02-mar    
17 8 03-mar    
18 9 23-mar    
19 9 24-mar    
20 10 13-kwi    
21 10 14-kwi    
22 11 11-maj    
23 11 12-maj    
24 12 01-cze    
25 12 02-cze    
26 13 15-cze    
27 13 16-cze    
28 14 29-cze    
         
   

Wymagania wstępne, oczekiwane kompetencje kandydata

 

Studia adresowane są do absolwentów studiów licencjackich lub magisterskich gotowych do systematycznego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach oraz samokształcenia.

 

Zasady rekrutacji

 

Kandydaci zobowiązani są do złożenia w sekretariacie studiów podyplomowych (p. 114) kompletu dokumentów, na który składają się:

 

Liczba miejsc jest ograniczona. O przyjęciu decyduje kolejność składania dokumentów rekrutacyjnych. Po zakończeniu naboru osoby, które zostały przyjęte, otrzymają zawiadomienie o wpisaniu ich na listę słuchaczy oraz terminie i miejscu rozpoczęcia zajęć. Dokumenty przyjmujemy od 18.06 do 30.09.2018.

Minimalna liczba osób potrzebnych do uruchomienia studiów to 14.

Koszt uczestnictwa

 

6900 zł (+30 zł - opłata za świadectwo).

 

10% zniżki dla osób, które posiadają Kartę Absolwenta UŁ! (Szczegóły dostępne są na stronie: http://absolwent.uni.lodz.pl/).

 

Kierownik studiów

 

dr Małgorzata Kołodziejczak

Katedra Zarządzania

pokój 312

tel. 42 635 51 67

e-mail: malgorzata.kolodziejczak@uni.lodz.pl

 

Sekretariat studiów

 

Marta Jasińska, Aleksandra Lizińczyk

90-237 Łódź, ul. J. Matejki 22/26 pok. 114

tel. 42 635 62 57, 42 635 50 51

e-mail: marta.jasinska@uni.lodz.pl, aleksandra.lizinczyk@uni.lodz.pl

 

Godziny pracy: poniedziałek - piątek 9.00 - 15.00

 

 Drukuj