prof. nadzw. dr hab. Tomasz Czapla

profesor nadzwyczajny, Dziekan Wydziału Zarządzania


Katedra Zarządzania

Zakład Zarządzania Wiedzą


 

Nr telefonu: 42 635 62 79
Nr pokoju: 333
E-mail: tomasz.czapla@uni.lodz.pl
Prywatna strona www:
Konsultacje: Wt.: 15:00 - 16:30 seminarium II st. i dyżur;
Sr.: 15:00 - 16:30 dyżur

Opis:

Profesor nadzwyczajny w Katedrze Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Doktor habilitowany w dziedzinie Nauk o Zarządzaniu (16.04.2012). Tytuł rozprawy: "Modelowanie kompetencji pracowniczych w organizacji". Doktor Nauk Ekonomicznych w Dziedzinie Nauk o Zarządzaniu (01.07.1999). Temat doktoratu: "Wewnętrzne wyznaczniki sytuacji strategicznej przedsiębiorstwa", praca napisana pod kierunkiem naukowym prof. zw. dr hab. Marcina Bielskiego. Autor ponad czterdziestu artykułów i opracowań naukowych. Uczestniczył w szeregu konferencjach i seminariach. Odbyte staże naukowe w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.

Zainteresowania:

Zarządzanie strategiczne, Metody i techniki zarządzania, Zarządzanie personelem.

Szczegółowe obszary zainteresowań:
Systemy zarządzania kompetencjami; Zarządzanie wiedzą w organizacji; Proces formułowania i wdrażania strategii; Praktyczne aspekty budowania przewagi strategicznej organizacji; TQM -kompleksowe zarządzanie jakością; Budowanie i doskonalenie struktur organizacyjnych; Efektywne systemy wynagradzania i oceniania personelu; Systemy zarządzania przez cele; Wartościowanie pracy.

Prowadzone zajęcia:
Nauka o organizacji; Zarządzanie wiedzą i kompetencjami organizacji; Teoria organizacji i zarządzania; Doradztwo organizacyjne; Metody i techniki zarządzania, Zarządzanie strategiczne

Publikacje: 2018
  • Tomasz Czapla, Kompetencje uniwersalne jako odpowiedź na potrzeby rynku pracy, [w:] M. Czajkowska, J. Płuciennik, M. Wróblewski (red.), Twórczość, zatrudnialność, Uniwersytet, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2018, s. 15-24 [DOI] [URL].
     
2016
  • Tomasz Czapla, Logika kształtowania kompetencji – porównanie podejścia klasycznego i zintegrowanego, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie” (1898-6447), 2016, nr 6 (954), s. 81-94 [DOI].
     
  • Tomasz Czapla, Katarzyna Januszkiewicz, Rozwój kompetencji przedsiębiorczych , [w:] R. Lisowska, J. Ropęga (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie. Teoria i praktyka (978-8-3808-8134-1), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 73-92.
     
  • Tomasz Czapla, Zasady budowy systemu motywacji w organizacji, czyli jak w pełni wykorzystać siłę wynagrodzeń, [w:] I. Świątek-Barylska (red.), Relacje w organizacji. Podręcznik menedżera. (978-8-3808-8245-4), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 47-60.
     
  • Tomasz Czapla, Zarządzanie strategiczne. Treść i proces jako wyznaczniki działań strategicznych przedsiębiorstwa (978-8-3946-9778-5), Wydawnictwo SIZ, Łódź 2016.
     
2015
  • Beata Anna Glinkowska, Tomasz Czapla, Podstawy zarządzania, [w:] (red.), Ekonomia finanse prawo gospodarcze Podręcznik dla sędziów i prokuratorów (978-8-3644-6223-8), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 23-31.
     
  • Tomasz Czapla, Functional and Process-Based Approach to the Analysis of the Business Model of the Organization, [w:] T. Chachibaia, H. Łyszczarz, A. Żak (red.), Management Science during Destabilization Global Perspective (978-8-3937-6424-2), Wydawnictwo Fundacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2015, s. 119-128.
     
  • Tomasz Czapla, Maciej Malarski, Methodological Assumptions for Creating a Model of Business Performance, 2015, vol. 2, nr 2/2, s. 85-106.
     
2014
  • Tomasz Czapla, Katarzyna Kowalska, Rola i miejsce postaw jako element kształtowania kompetencji pracowniczych, [w:] P. Kuźbik, M. Szymankiewicz (red.), Zarządzanie organizacją z perspektywy metodologicznej Wybrane Zagadnienia (978-8-3796-9450-1), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 41-47.
     
2013
  • Tomasz Czapla, Kompetencyjne podejście do budowania efektywności realizacji projektów innowacyjnych w firmie, „Zarządzanie i Finanse” (2084-5189), 2013, vol. 11, nr 3/4, s. 85-92.
     
  • Tomasz Czapla, Ewa Samuel, Macierz stylów komunikowania – wyniki badań preferencji komunikacyjnych studentów, „Acta Universitatis Lodziensis Folia Oeconomica” (0208-6018), 2013, nr 282, s. 65-85.
     
  • Tomasz Czapla, Integrated model of competence in the educational process of the student, [w:] J. Teczke, N. Terblanche (red.), Management Science in Transition Period in South Africa and Poland (978-8-3937-6420-4), Wydawnictwo Fundacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2013, s. 427-435.
     
  • Tomasz Czapla, Kulturowe uwarunkowania poziomu przejawiania kompetencji przez pracowników, [w:] B. Kaczmarek (red.), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw (978-8-3752-5944-5), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 207-220.
     
2012
  • Ilona Świątek-Barylska, Tomasz Czapla, Kluczowe wartości w zarządzaniu placówką służby zdrowia (wyniki badań), „Przedsiębiorczość i Zarządzanie” (1733-2486), 2012, nr 5/XIII, s. 317-328.
     
  • Tomasz Czapla, Maciej Malarski, Koherencja wartości organizacji, jako wyznacznik poziomu zaufania wewnątrz organizacji, „PRACE I MATERIAŁY WYDZIAŁU ZARZĄDZANIA UNIWERSYTETU GDAŃSKIEGO” (1732-1565), 2012, vol. 10, nr 4/1, s. 509-520.
     
  • Tomasz Czapla, Kompetencje pracowników – kontekst strategiczny, „Acta Universitatis Lodziensis Folia Oeconomica” (0208-6018), 2012, nr 265, s. 67-74.
     
2011
  • Tomasz Czapla, Maciej Malarski, Doskonalenie procesu logistycznego w ramach obsługi klienta na przykładzie firmy telekomunikacyjnej, „PRACE NAUKOWE UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO WE WROCŁAWIU” (1899-3192), 2011, nr 169, s. 193-202.
     
  • Edyta Gwarda-Gruszczyńska, Tomasz Czapla, Kompetencje menedżera ds komercjalizacji, Wydawnictwo Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2011.
     
  • Tomasz Czapla, Maciej Malarski, Kształtowanie unikalności strategicznej w ramach wykorzystywania zasobów wiedzy, „Zeszyty Naukowe. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu” (1689-7374), 2011, nr 170, s. 126-136.
     
  • Tomasz Czapla, Modelowanie kompetencji pracowniczych w organizacji (978-8-3752-5573-7), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011.
     
  • Tomasz Czapla, Nauczyciel liderem - spojrzenie z perspektywy zarządzania, [w:] --- (red.), Projekt doskonalenia nauczycieli fizyki w zakresie działalności pozalekcyjnej w gimnazjach (1-1111-1111-1), Wydawnictwo CMYK Studio, Łódź 2011, s. 56-67.
     
  • Tomasz Czapla, Maciej Malarski, Wykorzystanie zarządzania kompetencjami w systematyzacji narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi organizacji, [w:] M. Czerska, M. Gableta (red.), Przełomy w zarządzaniu. Zarządzanie zasobami ludzkimi (978-8-3728-5599-2), Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa DOM ORGANIZATORA, Toruń 2011, s. 265-283.
     
  • Tomasz Czapla, Maciej Malarski, Metodologiczne aspekty procesów restrukturyzacji organizacji na przykładzie doświadczeń firmy X, [w:] J. Czekaj, M. Lisiński (red.), Rozwój koncepcji i metod zarządzania. (978-8-3625-1155-6), Wydawnictwo Fundacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2011, s. 343-364.
     
  • Tomasz Czapla, Rola kompetencji we wspieraniu kreatywności, [w:] D. Trzmielak (red.), Transfer technologii, przedsiębiorczość innowacyjna w rozwoju firm (978-8-3922-3754-9), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 111-126.
     
  • Ilona Świątek-Barylska, Tomasz Czapla, Wykorzystanie wartości organizacyjnych w procesie formułowania strategii organizacji non profit, „PRZEGLĄD ORGANIZACJI” (0137-7221), 2011, nr 11, s. 22-25.
     
  • Ilona Świątek-Barylska, Tomasz Czapla, Znaczenie innowacyjności w świetle badań wartości i systemów kompetencyjnych organizacji, „WSPÓŁCZESNE ZARZĄDZANIE KWARTALNIK ŚRODOWISK NAUKOWYCH I LIDERÓW BIZNESU” (1643-5494), 2011, nr 3, s. 80-87.
     
2010
  • Tomasz Czapla, Maciej Malarski, Wykorzystywanie kompetencji w procesie wartościowania pracy, „Acta Universitatis Lodziensis Folia Oeconomica” (0208-6018), 2010, nr 234, s. 213-225.
     
  • Tomasz Czapla, Zintegrowany model kompetencji, „Acta Universitatis Lodziensis Folia Oeconomica” (0208-6018), 2010, nr 234, s. 199-211.
     
2009
  • Tomasz Czapla, Maciej Malarski, Wykorzystanie badania opinii w identyfikacji efektywności zmian w organizacji pracy na przykładzie funkcjonowania działu sprzedaży w badanym przedsiębiorstwie, „PRACE I MATERIAŁY WYDZIAŁU ZARZĄDZANIA UNIWERSYTETU GDAŃSKIEGO” (1732-1565), 2009, nr 2/1, s. 261-269.
     
  • Tomasz Czapla, Maciej Malarski, Zasady budowania systemu wskaźników pomiaru efektywności procesów biznesowych , „Studia i prace Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie” (1899-6205), 2009, nr 5, s. 115-121.
     
2008
  • Tomasz Czapla, Maciej Malarski, Zintegrowany system badania potrzeb i oceny efektywnośći szkoleń jako narzędzie zarządzania kapitałem intelektualnym organizacji.zędzie zarządzania kapitałem intelektua, [w:] W. Błaszczyk (red.), Mikrekonomiczne aspekty funkcjonowania przedsiębiorstw, Indygo Zahir Media, --- 2008, s. 161-167.
     
  • Tomasz Czapla, Maciej Malarski, Integracja metody badania opinii oraz oceny 360 stopni w ramach diagnozy zjawisk społecznych w organizacji., [w:] W. Błaszczyk (red.), Nurt metodologiczny w naukach o zarządzaniu. W drodze do doskonałości., Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2008, s. 168-174.
     
  • Tomasz Czapla, Modelowanie systemu ocen w przedsiębiorstwie, [w:] W. Błaszczyk (red.), Nurt metodologiczny w naukach o zarządzaniu. W drodze do doskonałości., Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2008, s. 158-167.
     
  • Maciej Malarski, Tomasz Czapla, Badanie opinii jako narzędzie identyfikacji patologii organizacyjnych na przykładzie zjawiska mobbingu, [w:] T. Czapla (red.), Organizacje w gospodarce innowacyjnej - aspekty społeczne, prawne, psychologiczne, Wydawnictwo AGH Kraków, Kraków 2008, s. 143-150.
     
  • Organizacje w gospodarce innowacyjnej - aspekty społeczne, prawne, psychologiczne, pod red. Tomasz Czapla, Wydanie pierwsze, Wydawnictwo AGH Kraków, Kraków 2008.
     
  • Tomasz Czapla, Ilona Świątek-Barylska, Wpływ przywódcy na poziom kreatywności zespołu, [w:] K. Krzakiewicz (red.), Problemy pracy kierowniczej we współczesnym przedsiębiorstwie., Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa, Warszawa 2008, s. 207-216.
     

Ogłoszenia
Materiały
Kalendarz sesji